امید به آینده محمدحسن

یکشنبه, 07 خرداد 1391 22:19

امید به آینده محمدحسن

مادری با چهره خرد و درهم شکسته و سر و رویی آشفته، پرسان پرسان وارد دفترمان شد. آنقدر پریشان بود که تا مدتی هرچه می‌گفت چيزی نمی‌فهمیدم. بالاخره وقتی آرام‌تر شد تعریف کرد که پسر 16 ساله‌اش دو ماه قبل در راه مدرسه با ماشینی (که هرگز پیدایش نکردند) تصادف کرده و از ناحیه نخاع به شدت آسیب دیده است. منطقه سکونتشان کلاته در خارج از شهر ورامین است و بچه‌ها برای رسیدن به شهر و مدرسه ناچار هستند از جاده‌ای خطرناک عبور کنند.

پسر مدت‌ها در کما بوده و تازه از بیمارستان مرخص شده بود و احتیاج به فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل داشت که کمترین هزینه برای آن جلسه‌ای 40000 تومان بود. با فیزیوتراپی بهزیستی هماهنگ شد و در نهایت با آخرین حد تخفیف قرار شد جلسه‌ای 20000 تومان حساب کنند که برای 15 جلسه در ماه می‌شود 300 هزار تومان. زمانی که پزشک و فیزیوتراپ، کارشان را شروع کردند امیدی به بهبود نداشتند و وضعیت آسیب نخاعی را بیشتر از حد قابل ترمیم گزارش کردند، به خصوص اینکه خود پسر نوجوان هم به شدت افسرده و ضعیف بود.

بیشتر شاید به خاطر روحیه درهم شکسته و مستأصل مادر بود تا امید به بهبود کامل که فکر کردیم  به هر زحمتی شده هزینه دو ماه فیزیوتراپی را  تهیه کنیم تا ببینیم چه می‌شود.  البته مسئولین مرکز بهزیستی باهنر ورامین نیز در پرداخت هزینه فیزیوتراپی دو ماه اول- از محل مبلغ مشارکت‌های مردمی (کمک خیرین)- کمک کردند. خوشبختانه کاردرمانی و فیزیوتراپی در منزل بسیار بهتر از آنچه همه تصورش را داشتند جواب داد و همه را امیدوار و خوشحال کرد و  از همه بیشتر خود محمدحسن که شوق حرکت و  امید به دوباره راه رفتن را می‌شد در نگاهش دید.

اما متأسفانه هزینه‌ها سرسام‌آور است و از عهده پرداخت این خانواده و همینطور ما و کمک‌های اهدایی ناچیز به بهزیستی نیز خارج است. پدر خانواده با 60 سال سن و بیماری حاد پروستات، گرچه قادر به کار کردن نیست ولی کم و بیش با ظرفشویی در رستوران و کارگری درآمد ناچیزی فراهم می‌آورد. تمام درآمد خانواده این مدت صرف بیماری این پسر شده تا جایی که یکی از دو فرزند کوچکتر به دلیل کمبود کلسیم و پتاسیم و فقر غذایی دچار مشکل گوارش و دردهای استخوانی شده است.

هزینه فیزیوتراپی این نوجوان ماهانه حداقل 300 هزار تومان برای 15 جلسه (حداقل میزان مورد نیاز) است و دو سال باید فیزیوتراپی انجام شود. قرار است ام آر آی خاصی انجام شود که برای سه مهره کمر احتیاج به تزریق دو آمپول هست که مبلغ آمپول‌ها 890 هزار تومان می‌‌شود.

این نوجوان برای جلوگیری از انحراف استخوان زانوی هر دو پا، کفش فلزی مخصوصی می‌پوشد که منجر به زخم شدن شدید پشت پاهایش شده و باید از نوع خاصی چسب ترمیم کننده هر سه روز یکبار استفاده کند که هزینه هریک از چسب ها 30 هزار تومان است.  علاوه بر این‌ها اگر فیزیوتراپی خوب پیش رود و نخاع آسیب دیده کمی ترمیم یابد برای بازگشت توانایی راه رفتن احتیاج به عملی جراحی است که حداقل مبلغ مورد نیاز 3 میلیون تومان است.

چنانچه شما نیز مایل هستید برای حمایت از این نوجوان همراهمان باشید، اگر امکان و آشنایی با فیزیوتراپی دارید که حاضر باشد با مبلغ کمتری کاردرمانی در منزل را انجام دهد، اگر پزشکی را می‌شناسید که بتواند با هزینه کمتری کارهای درمانی این بیمار را انجام دهد، اگر داروخانه‌ای می‌تواند آمپول یا چسب‌های مخصوص مورد نیاز را با مبلغ کمتری در اختیار خانواده قرار دهد، اگر امکان کمک مالی به هر میزانی را دارید و یا به هر شکل دیگری اگر کمک یا پیشنهادی به نظرتان می‌رسد با ما تماس بگیرید.

نام: محمدحسن کعبی، 16 ساله،

آدرس :ورامین، کلاته، بعد از پل زیر گذر، کوچه دوم، منزل کعبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *