پرداخت شهریه مدرسه ۶ کودک افغان و چند خبر دیگر

چهارشنبه, 04 آذر 1394 03:46

پرداخت شهریه مدرسه ۶ کودک افغان و چند خبر دیگر

– طی این هفته توانستیم با همراهی حامیان مهربان کانون، شهریه مدرسه 6 کودک مهاجر افغانستانی دیگر را هم پرداخت کنیم. این کودکان همگی استعداد و علاقه زیادی برای

درس خواندن داشتند اما این مدت اخیر هر روز مدرسه رفتن برایشان مثل کابوسی شده بود، زیرا هر روز تذکر می شنیدند و در مقابل دوستانشان، تحقیر و تهدید به اخراج می شدند.

در پای مشق ها و دیکته هایشان هر بار در کنار نمره های خوب و عبارات تشویقی ” بسیار خوب” و ” بسیار عالی” شان، تذکر پرداخت شهریه را داشتند. اما خوشبختانه با لطف

دوستان و همراهان، شهریه شان پرداخت شد و از هفته آینده با خوشحالی و بدون خجالت و سرافکندگی به مدرسه خواهند رفت.

 

– هفته گذشته دو نفر از بیماران تحت پوشش کانون در بیمارستان آپادانا تحت معاینه و درمان آقای دکتر فاضلی منش قرار گرفتند.

یکی، مادری که در هنگام کارگری و کار نظافت، از بلندی افتاده بود و مچ دستش آسیب دیده بود. امیدواریم با درمان آقای دکتر فاضلی منش، مشکلش برطرف شود و دوباره امکان بازگشت به کار داشته باشد.

دومی نیز پدری که سال ها است مشکل استخوانی در ناحیه پا دارد و این اواخر مشکلش حادتر شده بود و توانایی راه رفتن و کار کردن نداشت. طبق نظر آقای دکتر، ایشان به کفش

خاصی برای راه رفتن نیاز دارند که قرار شد آقای دکتر جایی که کفش را با مناسب ترین قیمت عرضه می کنند، معرفی کنند تا انشالله مشکل این پدر نیز مرتفع شود.

سپاس بی پایان از زحمات بی دریغ و دلسوزی های همیشگی آقای دکتر فاضلی منش.

 

– خبر آخر اینکه متاسفانه فرصت کاری سرایداری که برای محمدحسام و مادرش ایجاد شده بود امکان پذیر نشد و آنها در همان منزلی که برایشان اجاره کردیم ماندگار شدند.

محمدحسام هم در مدرسه ای نزدیک خانه شان ثبت نام شد. در نتیجه از فردا باید برای خانواده دومی که در اولویت تهیه مسکن بودند و به لطف همراهان کانون، پول پیش منزلشان هم تهیه شده بود، در جستجوی منزل مناسبی باشیم.

چون امیدوار بودیم که محمدحسام و مادرش به عنوان سرایدار به آپارتمانی دیگر تقل مکان کنند و ما بتوانیم منزلشان را به خانواده دوم ِدر اولویت تهیه مسکن بدهیم، مدتی دست نگه داشته بودیم که متاسفانه این امکان، عملی نشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *