آشنایی با خانواده‌ای زجر کشیده و محتاج به کمک

جمعه, 22 آبان 1394 03:35

آشنایی با خانواده‌ای زجر کشیده و محتاج به کمک

طی هفته گذشته، بخشی از بازدیدهای دوره‌ای مددجویان قبلی و بازدید از منزل تعدادی مددجوی تازه معرفی شده به کانون، انجام شد.

متاسفأنه در این بازدیدها با خانواده‌ای آشنا شدیم که در شرایط بسیار نامناسبی به‌سر می‌برند؛ پدر خانواده مدتی پیش توده‌ای در شکم داشته که با عمل جراحی خارج شده ولی پس از آن به دلیل عدم توانایی مالی در تأمین هزینه‌های رفت و آمد و درمان، دچار عفونت مزمن شده و فعلا بستری و از کار افتاده است.

این پدر، سه دختر 9، 6 و دو ساله دارد. دختر کوچک مشکل بینایی و چشم درد دارد. مادر اکثر روزها کارگری و پله‌شویی می‌کند و دختر کوچک پیش پدر بیمار می‌ماند. این خانواده در یک اتاق، در زیرزمینی نمناک و تاریک زندگی می‌کنند که این شرایط، درمان پدر را به مراتب مشکل‌تر کرده است.

دو دختر بزرگتر تحت‌پوشش طرح “آموزش” کانون هستند و با این‌که خیلی با استعدادند ولی شرایط دشوار زندگی روی تمرکز و وضعیت درسی‌شان اثر گذاشته است.

اتاقی که این خانواده در آن زندگی می‌کنند نه دری برای بستن و حفظ امنیت دارد و نه وسیله‌ای برای تأمین گرما؛ البته اگر وسیله‌‌ی گرمایشی هم باشد، جایی برای گذاشتن آن وجود ندارد؛ اتاق به قدری کوچک است که پنج نفر به زور در آن جا می‌شوند

در حال حاضر درمان جدی پدر را شروع کرده‌ و هزینه رفت و آمد و درمان را متقبل شده‌ایم و برای آنها یک بخاری گرفتیم و با زحمت زیاد در آن اتاق کوچک نصب کردیم؛ اما نیاز اصلی و ضروری این خانواده، تهیه خانه‌ای با شرایط حداقلی برای اسکان است. خانه‌ای که زیرزمین و نمور نباشد تا پدر زودتر درمان شود و بچه‌ها نیر در فضای مناسبی، امکان زتدگی و تحصیل داشته باشند.

در صورت موافقت اعضای طرح “باران” که تا امروز 107 نفر هستند، مبلغ اهدایی این ماه را که  “دو میلیون و صد و چهل هزار” تومان است، به رهن خانه‌ای روشن و نقلی برای این خانواده اختصاص می‌دهیم تا در اولین دوره طرح زیبای “باران”، نور، آفتاب، گرما، سلامتی و جای مناسبی برای خواب و زندگی را به این خانواده و کودکان‌اش هدیه دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *